英語の授業にサンフランシスコのケーブルカーというのが出てきた。ケーブルカーとあるので鋼索があるはずだが教科書の写真を見る限り、地上にはこの鋼索は見えない、従って先生の説明も路面電車のような説明で納得できない。帰宅してからネットで調べるとケーブルカーの歴史や構造の説明がしてある。やっと理解できたので先生に説明しよう。ネットからの知識ではサンフランシスコのケーブルカーはなんとその歴史は古く明治6(1873)年に作られている。想像ではあるが坂道が多い市街に路面電車を走らせるのは当時の技術では困難であったのであろう。そこで地下に安全速度で常時牽引される鋼索を張る。この鋼索を掴んだり離すことにより車両の発射と停車する構造とした。鋼索の駆動は初期には蒸気機関を使用した。現在は電動機であるのは勿論である。車両の発射と停車はグリップマンという乗務員の仕事である。当時は最新であった このケーブルカーも運賃の高いことなどで観光目的のものに変わっていると言う。
Cable car of San Francisco
A cable car of San Francisco came out to an English class. As far as because there is it with a cable car, there should be a steel cable, but watch the photograph of the textbook;, as for the steel cable this on the ground, invisible; therefore the explanation of the teacher cannot understand by the explanation such as the streetcar, too. There is explanation of the history and the structure of the cable car when I check it in a net after coming home. At last because it was able to be understood, let's explain it to a teacher. What history is old, and the cable car of San Francisco is made with the knowledge from a net in Meiji 6(1873) year. It was creation, but it would be difficult in the then technique to run a streetcar in the city with many slopes. Therefore it put the safe steel cable which is always pulled at a speed underground. It assumed it the discharge of the vehicle and structure to stop by catching this steel cable, and separating it. The drive of the steel cable used a steam engine early. Being a motor now of course. Discharge and a stop of the vehicles are work of the crews called the grip man. It say that it is changed to the thing of the sightseeing purpose in those days because this latest cable car has high fare.
Drahtseilbahn von San Francisco
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